100 miljoenste bezoeker

• Lindsey

Attractiepark de Efteling in Kaatsheuvel heeft vandaag de 100 miljoenste bezoeker sinds de oprichting van het pretpark in 1952 ontvangen.

Rond half elf passeerde de familie Kling uit Nistelrode (Noord-Brabant) de kassa en werden meteen door Roodkapje en een fakir verrast. Dat heeft een woordvoerster van het attractiepark gezegd.

Typisch, weer een familie. Het is altijd een familie. Nooit een leuk stel of een leuk lesbisch/homo stel. Nooit 2 jonge gasten die naar de Efteling gaan. Altijd weer een familie.

• Stefanie

Mens, ga je psycholoog lastig vallen, we zijn jou EN je gezeur inmiddels allemaal beu, doe ons een lol, neem een abbo op ijsland en blijf daar!

• Mark

Beste allen

Normaal ben ik het niet eens met lindsey, maar dit keer wel. Ik weet dat het een familie pretpark is maar, het zou voor de publiciteit en de afwisseling wel keer leuk zijn als er een “apart”stel de prijs krijgt. het moet natuurlijk voor alle pers kloppen maar een jong gezin met een kind is ook leuk of een jong verliefd stelletje. Ik zelf ben homo en ook dat zou wel eens een statement zijn. Natuurlijk is het mooi nieuws om te horen dat er 100 miljoen mensen op bezoek zijn geweest. maar zoals in de mailinglist van eftelist ook werd gezegd. de afdeling PR heeft wel ruime keuze gehad. ik hoop dat ik nu niet iemand tegen de schenen schop maar tja….

gr mark

• Stefanie

Hoi Mark,

Ik snap ook best wel dat het het meest voorkomend is bij zoiets, maar weeg eens even af hoeveel procent van de bezoekers een doorsnee familie is tegen bijvoorbeeld jonge stellen, homoseksuele stellen of vriendengroepen…?

Ik denk dat je rustig kunt aannemen dat dit op zijn minst 50% of meer is. Dan is de kans dus ook groter dat zo'n gezin de 100miljoenste bezoeker bevat dan anders…

En ik weet niet of je het helemaal doorhebt maar de PR afdeling heeft hier niks mee te maken hoor, de 100miljoenste is gewoon de 100miljoenste die de poort binnen komt wandelen en daar kan de efteling zelf weinig aan doen.

Daarbij wil ik nog even terugkomen op dit stukje dat op de ‘eftelist’ stond:

"De bezoeker werd tussen tien en half elf verwacht. Natuurlijk is het niet

wachten op de honderd miljoenste gast, maar op het mooiste, meest perfecte

gezinnetje dat door communicatie gescreend wordt. En terecht, want anders

levert het natuurlijk niet de gewenste publiciteit op."

Ik weet niet of je er erg in hebt maar dit word dus geschreven dor een freelancer en niet door de efteling zelf… Die zal er waarschijnlijk wel een mooi verhaal van hebben willen maken maar de efteling werkt net als ieder park gewoon met tellers dus deze onzin zal heel onwaarschijnlijk zijn.

En dat gemiep van Lindsey elke keer, tja, ik hoop dat je snapt dat het haar ook alleen maar gaat om dat ze weer iets te mekkeren heeft en niet zo zeer om wat er achter zit.

• mark

uiteraard snap ik hoe pr werkt maar toch, ook in de mailing stond later, waarom geen kind maar een oma? dat is wel iets wat ik erg leuk had gevonden. Kijk ik hoef geen belangstelling als ik een pretpark bezoek, maar het park is opgebouwd voor kinderen en ik had het erg leuk gevonden als dan het kleinkind van deze familie was uitgeroepen tot 100 miljoenste, dat is een evaring voor dat kind om nooit te vergeten. Verder geen nadeel hoor echt ik ben afgelopen maandag 7 september geweest en zelfs in het “na seizoen” is het personeel zo vriendelijk en aardig en de sfeer was mega goed. erg fijne dag weer gehad.

Twinkelende groet

mark