Winter Efteling door de week

• Lindsey

Van zaterdag 12 december t/m 31 januari is de Winter Efteling geopend. Dit jaar voor het eerst ook op alle doordeweekse dagen. Gedurende zeven weken kunnen gasten genieten van winterse sferen en gezelligheid tussen feeëriek verlichte sprookjes en attracties.

Zouden ze dat mede doen omdat Bosrijk dan geopend is???

Of omdat ze de files willen oplossen die er vaak zijn met de Winter Efteling?

X Lindsey.

• Mark

leuk idee, ik werk zelf in horeca en moest echt gaan plannen, en ja ze gaan open in de week omdat je dan het in combinatie kan boeken met een hotel of bosrijk overnachting. Het is denk ik sowieso het laatste jaar dat ze twee maanden dicht gaan, ik hoop ook dat ze year round open gaan. En de files is echt wel vervelend dus ik hoop dat er nu een spreiding komt in de aanloop. we zullen het zien!

Twinkelende groet,

Mark

• Stefanie

Hey Mark,

Nu je het er over hebt he, hoe denk jij dat ze dat willen gaan doen met groot onderhoud e.d. als ze het hele jaar door open zijn?

Ik had het nl al gehoord dat die plannen er waren, op zich absoluut niks op tegen maar ik vraag me dan toch af hoe ze dat met onderhoud willen regelen enzo…

En ja, de files blijven een ‘bummer’, maarja, god bless de sluiproute (A) :D

• Mark

Hey stefanie

Ja goeie, geen idee, om het hele jaar door open te gaan moet dat opschuiven. Hoe doen ze dat in disneyland dan? ik heb werkelijk geen idee. en om tijdens de openstelling tegen nog meer hekken en afschermingen te gaan kijken is ook niet echt leuk. ik hoor graag van iemand een suggestie hoe en wat. maar het idee dat je het hele jaar door kan gaan is geweldig, bedoel elk seizoen in het sprookjesbos met de lente frisse kleuren maar in de herfst romantisch in het gure weer naar het meisje met de zwavelstokjes, dan weet je wel hoe het voelt en dan opwarmen in het huis van hugo. en dan een romantisch rondje in stoom carrousel en daar tegenover opwarmen met poffertjes. goh wat romantisch is dat park toch he. als ik het zo opschrijf heb ik spontaan zin al in de winterefteling want ik ga beetje veel off topic.

twinkelende groet,

Mark

• calimero

disney doet gewoon heel simpel. Die doet atracties gewoon dicht als ze onderhoud willen plegen. Gaat dan bv paar dagen tot een week of 2 achtereen dicht. Word 3 maanden van te voren bekend gemaakt op de site. EN voor de rest worden er schotten gebruikt om atracties of gedeeltes af te schermen. Zal de efteling ook gaan doen als ze hele jaar open gaan. Kan niet anders.

• Stefanie

Ja, nu je het zegt… was afgelopen jaar ook met de pirates attractie is disney, die waren ze aan het ‘updaten’ mbt de films, gewoon een hek er omheen en dat was dat.

Alleen check je als buitenlandse bezoeker daar de site natuurlijk niet voor (zeker niet als je maar een dag gaat vanuit parijs) dus dan sta je wel ff raar te kijken. Vond het wel jammer maar ach, genoeg andere leuke dingen gezien, ik zal er niet om treuren :)

Hoop alleen wel dat, als ze de plannen op die manier door willen gaan zetten, er niet van die mensen zullen komen die er een hoop heisa om gaan lopen trappen als ze bijv. de droomvlucht niet in kunnen… ik ben er wel een beetje bang voor eigenlijk.