Hallo daar allemaal!
Vandaag geweest, vanuit den haag om 09:30 vertrokken, A59 verlaten bij afslag Waspik, file volop in de groei, kon nog net.
Losjes binnendoor (ging toen ook nog) naar De Efteling, om 11:00 parkeren.
Vrienden met kids kwamen ook, - de dorpjes waren al overspoeld met sluipverkeer (Op de dag des Heren notabene!) die de lokale bevolking wederom de kast op gejaagd heeft. Is het park daarna even geliefd, ook al is het de broodheer in de omgeving?
Goed; komende uit Utrecht: Drama, al in Utrecht, 3 uur onderweg.
Amsterdam, drama met alles! De bus die onze vriendin bij het park moest nemen, (omdat ze ergens ver weg moest staan) sloot via de snelweg achteraan bij de files.
Andere vriendin uit (!)Breda heeft er DRIE UUR over gedaan.
Heerlijk weer, blije kids, en veel wachten.
Overal dus. Toiletten. Horeca.Attracties.Sprookjesbos. En zo voort.
Goed, ik zie echt wel dat deze dag voor duizenden DE dag was. Wat ik alleen echt niet goed kan verklaren is waarom dit immens populaire park nog steeds anno 2009 op particulier vervoer draait, ik bedoel te zeggen, met alle groene, milieu, zuinig met natuur, pak de bus/trein, Al Gore, de mussen sterven uit, en zo nog meer praats uit regerings en lobbyhoeken, waarom is er geen NS-station op loopafstand!
Het parkeerterrein is ZO groot, dat menigeen er jaloers op is, en dat jij bij vertrek na parkbezoek toch eventjes denkt dat je auto gejat is…. Waar is-ie dan… O- daar in de verte….
Er zou met gemak een flink NS-station in passen en zo niet, dan met nog meer gemak een kanjer van een busstation dat een continue pendel onderhoudt met Breda en Tilburg b.v, met vooral vrije busbanen.
Roep vooral dat dit ouwe koek is! Maar zeg niet dat het onnodig is.
Het fileleed voorafgaand aan wat een onvergetelijke dag moet worden, de omliggende dorpjes die te maken krijgen met opgefokte mensen in een zondvloed aan autoverkeer, dit alles is afgelopen als er een betere OV verbinding komt.
Ik ben in staat om per auto naar de sigarenboer te rijden, en ben geen fanatieke OV'er.
Maar dit, zoals ik 't vandaag meemaakte, is belachelijk. Ik ben met de auto gekomen omdat ik geen zin had in een ingewikkeld “Busje-Bootje-Treintje” verhaal, en nog duur ook!
Maar ik meen het echt, als er een soepele verbinding per trein of bus had bestaan, je raadt het!
Wij hadden er gebruik van gemaakt.
Verder alles heel mooi, veel herinneringen, pret gehad, alles toppie!
We komen zeker terug, en dan liefst met de altijd handige NS-trein/toegangscombikaart! YES!!