Onderhoud

• Lindsey

Afgelopen maandag was ik een dagje in de Efteling. Het was zeer geslaagd met het mooie weer en aardige mensen. We hebben geen vervelende kinderen gezien of opstandige pubers. We konden overal lekker doorlopen en ik ben zelfs 2 keer in de Python geweest. Leuk he?!?

Zelfs de Gondoletta hebben we niet overgeslagen dit keer.

Wat ik wel een grote teleurstelling vond was dat er veel in onderhoud was. In het Sprookjesbos was het eea in onderhoud en dus niet te bezichtigen en de Villa Volta en de Pagode waren buiten werking.

Waarom doen ze juist vlak na de opening van een nieuw seizoen zoveel onderhoud?

(EN JA IK WEET DAT ZE PER 1 APRIL 365 DAGEN OPEN ZIJN!!!!!!)

Persoonlijk vind ik dat niet zo netjes.

Doe dat dan in de wintermaanden in de toekomst is mijn mening.

Al met al wel leuk gehad met de overige attracties.

Als de foto's klaar zijn zal ik er wat plaatsen hier. (als het mij lukt)

Twinkel de Pinkel groetjes van Lindsey. :D

• calimero

Pagode ligt er al sinds vorig jaar zomer eruit want die is kapot. Hij wilde niet mee rechthangen en alles word en is nu vervangen zijn er nog lang niet klaar mee. Als je er langs bent gelopen zag je ook dat de groene ring waarover hij rolt weg was en alle elct.draden los er onder hangen.

En de villa volta is in het gewone onderhoud schema . Omdat de efteling jaarrond open is zijn er voortaan atracties dicht tijdens de gewone dagen dat er bezoekers zijn. En dat zal vooral in voorjaar najaar en deel winter zijn. Op de site staat keurig lijste met data en naam van atcractie die dicht is voor onderhoud. Dat is logisch gevolg van 365 dagen open zijn. Niet alles kan in de winter worden onderhouden ze doen hetzelfde als in disneyland parijs daar zijn ook regelmatig dingen dicht voor onderhoud. Wen er dus maar aan.

• Lindsey

Bedankt voor je uitleg. Ik zal er aan werken om het te begrijpen. Je hebt helemaal gelijk. Hoe kan ik nou niet begrijpen dat ze de Villa Volta in de afgelopen GESLOTEN maanden af hebben kunnen krijgen. Natuurlijk hebben ze meer te doen…stom van me. En wat een toestand met die Pagode. Je moet er toch niet aan denken dat je in dat ding zit en hij kantelt ineens daar hoog in de lucht. Ik vind het sowieso maar een eng ding hoor. Ik heb er eens ingezeten met keiharde wind. Het waaide toen zo hard daar boven dat hij stopte met draaien. Aan alle kanten hoorde je het klapperen. Ik dacht echt dat mijn laatste uurtje toen geslagen had. En dat in de Efteling…

• Stefanie

Arme jij…

Mensenkennis volop, maar voor de rest…? ;)

Ik ben in ieder geval allang blij dat ze in juli en augustus niks dichtgooien, de pagode is nog niet zo'n ramp, er zijn spectaculairdere dingen, maar stel je even voor dat ze willens en wetens DVH dicht zouden gooien in het hoogseizoen.. dat is gewoon vragen om ruzie met gefrustreerde ouders die het uren lang hebben moeten uithouden met de kids op de achterbank. :P

Hebben jullie trouwens ravelijn nog gezien… looking good :D alleen had het misschien wel iets verder naar rechts geplaats mogen worden want zoals het er nu uitziet lijkt het net alsof het een geheel moet gaan worden met de droomvlucht. Maar ach, ik wacht gewoon lekker af, eerst ervaren, dan zeuren ;)

Groetjes, Stefanie