Kunnen cavia's ook buiten in de zomer?

Hallo iedereen, ik ben va plan om een inloop ren te kopen voor mijn cavia's. Welke seizoenen mogen ze buiten blijven? Want in de zomer wordt het toch veel te warm en in de winter vind ik het maar zielig om ze buiten te laten in de vrieskou. En welke dingen moeten er zeker in de ren staan? Ook hebben ze dan altijd gras ter beschikking is het oke dat ze dat dan altijd kunnen eten ?want binnen krijgen ze het natuurlijk niet zo heel veel ongeveer 1 keer per week.
alvast bedankt.
Grtjs

2 weken geleden
Rieneke1
2 weken geleden
Op de site van het licg vind je veel info.

Antwoorden (1)

Op gras of hooi en een beetje hardvoer doen cavia's het prima. Alhoewel wat meer variatie wel gewenst is. Ze kunnen ook gerust buiten, mits het niet al te koud of al te warm is. Maar let op: ze kunnen absoluut niet tegen tocht en nattigheid. Dus als je een buitenhok hebt, al dan niet met een uitloopren, richt het dan zo in dat ze altijd droog en uit de tocht kunnen zitten.
2 weken geleden