efteling tycoon

  • Eugen Arts

    Mijn bevindingen:

    Spel werkt niet. Installatie gaat goed, laden ook, maar net op het moment dat het scherm naar het hoofdmenu moet springen: wit scherm en foutmelding:

    Ik heb een Radeon9250 in m'n systeem. Deze vervangen door een Gforce 6200LE (speciaal gekocht) en raad eens…. het spel werkt. Maar de prestatie is ver beneden peil. Er is eigenlijk niet normaal te spelen. De Gforce weer teruggebracht, Radeon er weer in en…. nu komt het menu wel tevoorschijn. Alleen is in het spel slechts de achtergrond te zien, de voorgrond (waar het om gaat) is wit. Ben toch heel benieuwd wat er allemaal aan de hand is met dit spel!

  • Eugen Arts

    Voor alle mensen met het volgende probleem:

    Spel laadt wel, maar na het laden volgt een zwart of wit scherm met windows-foutmelding, probeer dit eens:

    In de map program files, atari, efteling tycoon, speel, guifiles staat een bestand met de naam options.ini. Vervang de ene lange regel door:

    EnableMusic=1

    EnableEffect=1

    MusicVolume=78

    EffectVolume=128

    VideoLevel=0

    Brightness=126

    Resolution=1

    EnableHiRes=0

    EnableShadow=0

    EnableReflection=0

    EnableRefration=0

    EnableParticles=0

    EnableFog=0

    EnableAnimals=0

    EnableFarCut=1

    ActualLearnLevel=0

    SavedSceneName=Tutorial

    Of edit de regel zodanig dat de instellingen gelijk zijn met die hierboven. Vergeet niet de originele .ini-file te saven voor het geval dat…

    Zo worden alle video-instellingen op minimum gezet en werkt het spel misschien wel. Bij mij gaat het goed, alleen is mijn voorgrond nogsteeds helemaal wit.

    Succes!

  • joe

    Wat moet je doen als je scherm wit blijft?

    1. Ga naar efteling tycoon in bureaublad en druk op rechte knop van je muis

    2. Druk op eigenschappen

    3. Kies dan compatibiliteit

    4. Kies dan /dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren

    5. Zet deze op windows severs 2003 /service pack

    Als de beeld weer wit woord gewoon even wachten dat

    atari in beeld komt je kunt nu spelen

  • edje

    je moet dan de compactibiliteit of hoe dat noemen mag veranderen in windows xp had hier ook problemen mee

    klik op icoontje en ga naar eigenschappen daar kun je het veranderen

  • Anouk

    Bij mij gaat het ook maar tot Windows 2000. Kan het dus nog steeds niet spelen

  • Rebekka

    ik heb ook efteling tycoon gekocht, helemaal blij en vol verwachtingen.

    thuis startte ik hem op op mijn nog geen jaar oude laptop en daar deed hij het inderdaad ook niet. hij installeert wel en als ik hem opstart loopt hij vast als hij geladen is en komt er te staan dat er een fout in het programma is opgetreden :(

    groet,

    Rebekka.

  • Rebekka

    Probleem 2:

    er staat bij mij geen windows xp in het rijtje, wat nu??:(

  • Tynke

    He mensen,

    Zit met een probleem dat ik nog niet ben tegengekomen, omdat ik begrijp dat de meeste mensen niet verder dan het laden komen..

    Bij mij is het zo dat je na een dag of 3 opeens geen bezoekers meer krijgt! En ja, dan ga je dus failliet.. Hebben @!#$ meer mensen last van, en weten jullie wat ik fout doe?

  • John

    Misschien ligt het aan mij, maar kijken jullie de cd goed na bij het installeren. Er zit een extra file bij, die moet je downloaden en dan doet die het zelfs op mijn oude pc van 4 jaar oud.. Dus, even op cd kijken, en dan doet die het wel..

    succes..

  • John

    Hallo,

    Wie kan er mij helpen, aan een no-cd crack. Heb het spel gekocht, maar kan het nu maar op 1 pc te gelijk gebruiken. Mijn kinderen willen het op meerdere pc doen tegelijk, en dat kan nu niet.. iemand een idee, alvast bedankt namens de kinderen, en mij omdat ik dan van hun gezeur af bent.. hahaha