Zwembad, wie mist het?

• Doortje-Efteling

ik mis het, ook al kan ik het me niet herrinderen (ben namelijk pas 19) want als ik zeg zwembad bedoel ik: bak water van minimaal 3 meter diep, een metertje of 25 lang en minimaal 8 meter breen MET een hoge duikplank en dus niet zon neppig golfslagbad waar je overal gewoon kan staan, zonder khoge duikplank maar MET neppalmen enzo… als ik wil zwemmen wil ik zwemmen, misschien een beetje duiken… maar niet ronddobberen op een band in een bad van 30 graden.

waar vind je tegenwoordig nog een zwembad dat aan mijn definitie van zwembad voldoet???

als er nog een in de Efteling was was dat wel cool geweest, maar het is inderdaad wel zo dat mensen geen 23 euro betalen voor een bak water en een plank waar je vanaf mag springen, dus zo'n zwembad bij (bijvoorbeeld) iets zoals droomrijk waar je dan ook los kaartjes voor kan kopen (dus zonder te moeten kamperen ofzo) zou wel leuk zijn, zeker als het een echte replica werd van het orginele bad!

• Amelie

Ik heb gelijk…

Ik was vandaag met man en kids en nog een stel in het park, fantastische dag gehad en natuurlijk ook jeugdherinneringen opgehaald en ik meende me “iets” te herinneren van een zwembad met een olifant volgens de rest van de groep was dat onmogelijk….maar het bewijs is geleverd!!!

Bedankt.

• Edwin Fickinger

Ik kan me dat zwembad goed herinneren. Missen doe ik het niet maar heb heb ik er vele keren als kind er in gezwommen. Mooie periode was dat.

• calimero

Het zwembad en het peuterbad(daar stond de olifant niet bij het grote bad)

Wat was dat zalig. We gingen e rmet de gehele school wat met heel het dorp er in de zomer er bijna dagelijks heen met mooi weer om dan lekker te zwemmen en te spelen.

Het zwembad en de speeltuin waren nog echt van de beginperiode en bedoelt als vrijetijdsbesteding voor de jeugd van kaatsheuvel loon op zand en de andere dorpen. Niet voor de dagjesmensen in eerste instantie. Dta die later er veel meer zijn gekomen en de efteling een succes is gewordne was toen nooit voorzien. Het was wel erg balen toen duidelijk werd dat het zwembad gesloten ging worden. Weet nog heel goed dat we als basischoolleerlingen en leraren een grote actie hebben gehouden om te proberen de sluiting tegen te houden. Toen had de eftleing belooft dat er een tropisch zwemparadijs terug zou komen. Ben nu 34 en het is er nooit van gekomen ach het zwembad was wel erg super voor de kaatsheuvelse jeugd.