bezoek efteling wanneer? en welke attracties

  • heffner

    hey

    wanneer gaan jullie het liefste naar de efteling en welke attractie bezoek je zeker.

    ik ga het liefste in het voorjaar of in de herfst de zomer is mijn veel tedruk en ik moet de droomvlucht en de fata morgana zeker hebben bezocht anders ben ik niet in de efteling geweest

  • heffner

    eigelijk ga ik het liefste als ik een dag vrij neem van school maa at kan niet altijd :(

  • Angie

    Het voorjaar is inderdaad een erge fijne periode om de Efteling te bezoeken. In het voorseizoen is het over het algemeen nog niet zo druk en is alles lekker groen en fris. Zelf bezoek ik de Efteling ook het liefst als het niet zo druk is. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik altijd op vrijdag vrij ben en dus op een doordeweekse dag de Efteling kan bezoeken. In het weekend is het toch al gauw drukker dan op een doordeweekse dag.

    Mijn meest favoriete dag om de Efteling te bezoeken is dus een doordeweekse dag in het voorseizoen. Maar aangezien ik abonnementhouder ben ga ik ook in de zomer en de herfst naar de Efteling en ook een drukke zomeravond ga ik niet uit de weg :-).

    Voor wat betreft de attracties zal ik zelden een bezoek aan Droomvlucht en de Fata Morgana overslaan. Zonder deze attracties gedaan te hebben is ook mijn Efteling dag niet compleet. Verder moet ik altijd even op het Herautenplein en het Anton Pieckplein geweest zijn. En dit seizoen behoort een bezoekje aan de show in het theater inmiddels ook tot het vaste ritueel.

  • heffner

    ik hou niet zo van shows dus dat zal ik nie zo snel doen een show bezoeken wat ik wel graag zou willen is een keer naar de 7mijls zomer of hoe het dan ook heet maar ik kan alleen nooit ik weet niet hoe ik er zelf moet komen want als je 15 ben mag je nog gen auto rijden en me pa die werkt altijd in de avond en nacht dus dat gaat niet echt door jammer genoeg maar meschien lukt het toc wel deze zomer

  • Nanne

    Aahgezien ik een abonnement heb ga ik het hele jaar door. omdat ik in Assen woon, een pokken eind weg, kan ik vaak alleen op zondagen en feestdagen en heel soms in vakanties….

    ik vind de Efteling het hele jaar iets moois hebben.

    de atracties die ik eigenlijk altijd doe (behalve met extreem lange wactrijen):

    - droomvlucht

    - villa volta

    - c.f.

    - vogelrok

    - fata morgana

    - de bob

    Voor de rest maakt me niet uit, ik ben zoiezo het meest in het marerijk te vinden…. ik vind het sprookjesbos en anton pieckplein heerlijk om te vertoeven.

    ook ga ik elke keer wel een keer naar het theater…

    en ik vind de rode neuzen reis erg leuk.

  • Pardijntje

    Ik ga het liefst ook op doordeweekse dagen, maar mijn kinderen zitten op school. Dus helaas moet ik wel in het weekend. Behalve op studiedagen van de leraren. Dan ga ik dus lekker op een doordeweekse dag. Yess, 17 juni hebben ze een studiedag!

    De attracties die ik zeker wil bezoeken zijn:

    Met stip op 1! De sprookjesshow.

    2: Fata Morgana

    3: Droomvlucht

  • Twinkelaar

    Ik ga elk seizoen wel 1 keer. Dus de lente, zomer, herfst en winter. In de winter meestal 2 keer.

    Mijn top 5 is:

    1.Droomvlucht

    2.Fata Morgana

    3.Sprookjesbos

    4.Vogel Rok

    5.Villa Volta

    En voor de rest natuurlijk ook de rest…want de Efteling is 1 groot feest van attracties :D

  • Gwen

    Ik ga ALTIJD het liefst, maakt niet uit welk seizoen, ik vind het heerlijk om er te zijn! Ik ga nu vaak doordeweeks, meestal op woensdag en vrijdag, omdat ik in het weekeind moet werken. (handig zo'n abbo)

    Nu in het nieuwe seizoen bezoek ik iedere keer, soms wel 2 keer per dag of soms alle drie de keren, de sprookjesshow, ik vind hem helemaal geweldig en ik zing dan ook met alle liedjes mee! Ook bezoek ik standaard het sprookjesbos, de Fata Morgana en meestal de droomvlucht. Ook loop ik altijd even door het Efteling museum heen, want dat vind ik ook helemaal schitterend.

    En dan te bedenken dat ik in Venlo woon, en anderhalf uur onderweg ben om in de Efteling te komen. Maar ik ben er zooooo gek van, ik heb het er echt voor over, elke keer weer!

  • NP. Stardum

    Ik ga het lieft eerste week van mijn zomervakantie want dan zijn de meeste nog niet vrij. En dan ga ik nog het allerliefst met me vrienden. En als het kan pakken we alle atracties en slaan er geen een over want zo vaak ga ik nu niet naar de efteling. Dus als ik er ben wil ik ook alle atracties bezoeken.

  • John

    Ik bezoek toch wel wekelijks de Efteling, vooral in deze periode in het voorjaar is het een genot om door het park te wandelen als alles in volle bloei komt.

    Een doordeweekse rustige dag heeft ook mijn voorkeur, de rust, de sfeer en ook de onderhouds-werkzaamheden kunnen we erg boeien op die dagen.

    Ik presteer het gerust om geen één attractie te doen en alleen maar wat te wandelen en een kopje koffie te pakken op het Anton Pieck- of Herautenplein.

    De Sprookjesshow sla ik voorlopig ook niet over tijdens een Eftelingbezoek op bepaalde data.:)

    John