als jij de baas was.......

  • remco

    Misschien een leuke stelling,

    Wat zou jij aan de Efteling doen/veranderen als jij de baas zou zijn van de Efteling????

  • robbin

    investeeren ine en familie attractie

    waar ej met z'n alle in kan voor grote en kleine kinderen

    bijv. challenge of the tutankamon die volegns mij inw alibi staat

    een soort schiet spel waar je in andere levels kan komen maar ook inde eerste er al uit liggen

  • Hilde

    Het eerste wat ik zou doen is al die lelijke lavenverbannen en er leuke kabouters voor in de plaats zetten, Ook zou ik de speeltuin groter maken. En de Pandadroom afbreken ook zou ik Pardoes in de ban doen en er iets anders voor verzinnen.

  • Eftelfreak

    Pandadroom tegen de vlakte , pardoes eruit , de geluids installatie van het sprookjesbos theater verwijderen, meer doen voor fans.

  • Anton

    Ben het met jullie allemaal eens eigenlijk,we beginnen met het platgooien van de reclamestunt van het WNF (aan het einde van de atractie vragen ze of je lid wilt worden')Oftwel Pandadroom,daarna wil ik toch de toegangsprijs verlagen dit omdat het een park is voor het hele gezin en met deze prijzen kun je niet met het hele gezin zomaar meer binnen hier een rekenvoorbeeld 2 ouders + 2 kinderen

    4x24,00= 96 euro + parkeermunt a 6,00 = 102,00 en dan ben je alleen nog maar binnen!!!Verder zal ik de sfeer van anton pieck toch weer duidelijker terug willen halen.

  • Eftelfreak

    Wat ik verder nog zou doen overigens is de waterbakken uit de promenade halen en daar bomen planten en lage struiken zodat het bos effect weer terug komt ipv die platbetegelde vlakte.

  • Perzia

    Als ik de baas was dan zou ik als er genoeg geld was. Een nieuw rijk ontwerpen wel natuurlijk in sprookjesachtige sfeer. Deze zou ik plaatsen op weilanden bij fata en pegasus, daarboven. Hier zou ik dan een aantal darkrides plaatsen en een binnenachtbaan.

    Het sprookjesbos zou ik uitbreidden. Helemaal rechts zou ik een strook van de parkeerplaatsen weghalen, hier bos planten en een paar sprookjesattracties erneer zetten. De weggehaalde parkeerplaatsen zou ik, als dat mogelijk is links van de parkeerplaatsen erbij doen.

    En iets speciaals bouwen voor fans, waar ze ook hun ideeen kwijt kunnen ofzo, waarom niet een ideenbus in het museum.

    In het Anderrijk zou ik een darkride plaatsen van azie. Zoals fata morgana. Met Chinese draken enzo.

    En als laatste zou ik ervoor zorgen dat er niet te veel meer bijkomt in het park of sprookjesbos> Ik zou nieuwe attracties proberen om het in een nieuw rijk te zetten> en het sprookjesbos uitbreiden naar rechts, zodat het niet voller wordt in het sprookjesbos

  • Remco

    goed idee om die waterbakken weg te halen.En mag er dan wat meer sfeer terug van Anton pieck.Net als bv bij meisje met de zwavelstokjes waarmee ze bewijzen dat ze het nog kunnen.Zou zelf ook de oude treintjes van de python terughalen echt veel meer uitstraling dan die nieuwe moderne dingen.Misschien zou ik nog wel de oude ingang terughalen.

  • Stefanie

    Sorry hoor, maar het lavenlaar tegen de vlakte?!?! Dat nooit! Het is jammer dat ze tegenwoordig overal te koop zijn, maar liever pardoes weg dan het lavenlaar. Dat is toch maar een mickey-mouse concept. En de laven zijn niet lelijk, maar juist grappig en origineel. Bovendien ken ik geen enkel ander pretpark dat een heel volk op zijn naam heeft staan, jij wel soms Hilde?

    En wat ik verder zou veranderen: Meer bos, minder beton en het WNF-gevaarte tegen de vlakte. De ingang zou ik dan weer wel laten staan, want dat is dus weer wel een deel originaliteit.

    Verder zou ik assepoester in het sprookjesbos plaatsen, en de kleine zeemeermin meer vorm geven, want het fonteintje word helaas steeds meer over het hoofd gezien.

    Ook zou ik die ver-schrik-ke-lijk-e entertainment bij de steenbok weghalen, leuk is een ding, maar irritant iets heel anders :D

    Nou, dat was het dan wel zo'n beetje van wat ik anders zou willen zien :P

    Groetjes, Stefanie

  • Justice27

    Alle plastic prullen weg uit de shops en vervangen door mooie, stenen beeldjes en èchte Efteling souvenirs. De spelgalerij vervangen door oud-hollandse spellen in Anton Pieckstijl met als prijs géén pluche beesten en plastic rommel, maar een leuk, klein souvenir.

    Verder de toegangsprijs laten zakken tot hooguit 17,50 en het parkeren zakken naar 3,50. Meer gezond voedsel en leuke fruitkraampjes, zoals in de zomer, met versgeperste, betaalbare drankjes.

    In elk rijk een grote ideeënbus, waar elke maand het “idee van de maand” uitgehaald wordt, de bedenker krijgt een gratis overnachting in het hotel. Oja, tarieven van het hotel ook omlaag. Elk jaar een groot feest voor abonnementhouders (als extraatje, zodat je als abonneehouder nog een extra goede reden hebt om hem aan te schaffen) met optredens.

    Pandadroom mag blijven, niet dat ik het zó mooi vind, maar mensen een beetje bewust maken van het milieu mag best en op zo'n manier blijft het langer hangen. Maar de wondergrot wèl wat leuker aankleden en vaker een andere film tonen. Milieurampen genoeg als inspiratie, helaas!

    Tot zover even.