verslag musical tita tovenaar

• Sonja van Mourik Thelen

omdat het meer een kindermusical is, denk ik dat ik de musical uiteindelijk wel leuk zal vinden, ook al ben ik bijna 33. jammer genoeg is mijn zoontje nog te klein anders had ik hem zeker meegenomen en was dan erg benieuwd naar zijn mening over de musical.

• Stefanie

Misschien heb je wel gelijk, ik moet me niet zo laten beinvloeden ;)

• Erik

Ti Ta Tovenaar is een familiemusical, zeker geen kindermusical.

Het zichtbaar bespelen van poppen moet geen probleem opleven. De musical Avenue Q op broadway (New York) doet niet anders en heeft verscheidene prijzen gewonnen waaronder een Tony Award (zeer belangrijke musicalprijs). Daarbij is het al eerder gedaan in de efteling door twee dames die een aantal seizoenen geleden twee seizoenen een show hebben gehad in het open lucht theater waarbij zij zichtbaar met poppen speelden.

Ti Ta Tovenaar is jeugdsentiment voor volwassenen en betoverend vertier voor kinderen. Ik heb van verschillende kanten zeer lovende verhalen gehoord. Wat jij je waarschijnlijk niet beseft, en dat is heel jammer, is dat je naar een Try Out bent wezen kijken. De premiere was vandaag op 27 november pas. Alle voorstellingen voor de premiere zijn try outs en daaraan kan nog zoveel veranderen…

De hele reden waarom de Efteling deze musical produceert is dat ze iets unieks wilden doen. De Efteling wil gelijk meetellen met de grote producenten en hoe doe je dat beter dan door een unieke gloednieuwe open eind musical te produceren?

• Sonja van Mourik Thelen

dank je wel voor deze informatie, nu ga ik zeker met een gerust hart naar de musical om naar ik hoop alleen maar te genieten.

• freddy

Donald… Valt Er nog meer af te kraken ?… … ik ben naar de personeels voorstelling geweest en deze was geweldig… ik vind het een goede musical .. en waarscheinlijk vinden meer mensen dit want na afloop kreeg de kast idd minuten lang een staande ovatie… ik vind altijd smaken verschillen en niet iedereen vind het zelfde leuk maar om hem zo af te kraken vind ik nou ook weer niet nodig. ik zal hem zeker aanraden om hem een keer te zien ..

groetjes freddy

• donald

freddy moet je dit zeggen namens de efteling ik geef mijn mening en ook van meerdere van de bewuste voorsteling en dit waren wel mensen zoals ik die daarvoor

een duur kaartje gekocht hebben.

• Erik

Nou Donald, gisteravond ben ik er ook heen geweest. Op een doordeweekse woensdagavond naar TiTaTovenaar door de barre kou.

Het verhaal komt niet zo heel snel op gang daar heb je gelijk in, maar het verhaal is wel duidelijk: We redden TiTa van Grobelia. De decors zijn prachtig en voor wat we in Nederland gewend zijn is het zelfs een uitzonderlijk mooi decor met een heel hoog Wicked-gehalte (voor de musicalinsiders hier ;-)). Kortom prachtig. Het lichtontwerp is van Coen van der Hoven en doet precies wat je van hem mag verwachten, het schildert een toverachtig licht met een aantal hele mooie plaatjes. Overigens wil lik nog een compliment maken voor de kostuumontwerpster want ik wil ook zo'n stropdassenjas!! En mijn metgezellin van gisteravond wil graag de laarsjes van Tika… ;-)

Overigens is het niet Erik Brey of Manon Novak die de show steelt maar Anne Mieke Ruyten, met haar gortdroge opmerkingen en het simpelweg heerlijke spel dat ze neerzet.

De regie van Koen van Dijk is typerend voor zijn regies hij regisseert namelijk in plaatjes waardoor TiTaTovenaar een groot plaatjesboek is dat prachtig is om naar te kijken en waarbij ik iedereen zou aanraden deze show te gaan zien.

Als ik dan toch een minpuntje op moet noemen: De pruiken zijn middelmatig en dan vooral het bosje stro wat Tika op haar hoofd heeft en de poppenspelers doen het leuk met hun stemmen maar weten totaal niet met hun poppen om te gaan terwijl deze juist er veel mogelijkheden hebben… Maar dat is iets wat ze nog moeten leren en wat vast en zeker helemaal goed gaat komen.

PS. Homofoben wees gewaarschuwd :-P

• Justice27

Ik ben gisterenavond geweest en vond de aanloop heel erg traag en het decor wat te simpel. Maar gaandeweg wordt het leuker. Tuinman Tom, Kwark en de Grobbebollen zijn echt de toppers die het leuk maken en ook om Grobelia kun je lachen.

Tita Tovenaar vond ik te vlak gespeeld, van opa was de zang goed, tekst wat minder, maar Harry Slinger is dan ook een zanger, geen toneelspeler. Alles bij elkaar was het best aardig, maar ik ben blij dat ik geen kaartjes voor de volle mep heb gekocht, dat had ik er niet voor over gehad. Ik heb ze overgenomen van iemand die ze gewonnen had.

Mijn zoontje vond het leuk, maar het duurde wel wat te lang voor hem, al moet ik zeggen dat we door een ongelukje van Tika bijna een half uur moesten wachten voor de voorstelling voortgezet werd.

Maar mensen, gewoon zelf gaan kijken, ieder heeft recht op een eigen menig en de één zal de decors te sober vinden en de ander zal het prachtig vinden hoe ze met weinig iets kunnen schetsen. Het is in ieder geval een gezellig avondje uit.

• Thomas

Wicked jeeeeeeeej:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D