Vandaag was het weer zover, pinparadedag! Samen met andere verzamelaars was ik al vroeg bij de Loetiek. Maar goed ook, want de pin, waarover hier een topic stond, de EftelingOuwen pin, was te koop voor 5 euro per stuk. Wel eentje per persoon, maar ik zag al gauw een dame met een zwarte cowboyhoed op voorbijgangers charteren om voor haar pins te gaan kopen, wat ze ook deden. De reacties variëreerden van “nou, lekker dan” tot “was ik daar maar even op gekomen”.
De pins die vandaag eigenlijk uit hadden moeten komen, een jubileumpin van Ezeltje Strekje en een jubileumpin van de Python waren er niet. Je kon inschrijven voor de pins voor komende zaterdag, werd natuurlijk flink gedaan. Wel vreemd dat de pins op het prikbord in de Loetiek al wel hingen! Mensen die speciaal van ver kwamen baalden flink!
Het gemor kwam pas goed los bij sommigen toen rond kwart over elf bekend werd gemaakt dat de EftelingOuwenpins al waren uitverkocht! Pinparadedag duurt officieel van 10.00u-15.00u, maar voor de uitslapers vandaag was het dus helaas, pindakaas! Maar als je je afvraagt waar de extra pins van de handige handelaren zijn gebleven, kijk dan maar op Marktplaats…..
Overigens heeft daar iemand een berichtje geplaatst dat de Efteling heeft besloten nog 500 van deze pins bij te maken, dus als je er nog geen hebt bemachtigd, er is nog hoop! En de pinparadedag doen we dus zaterdag de 17e nog eens dunnetjes over, als de pins er hopelijk wel zijn. Kunnen we gelijk een golfballetje slaan op het Dwarrelplein!