Run op EftelingOuwen pin!

• Justice27

Vandaag was het weer zover, pinparadedag! Samen met andere verzamelaars was ik al vroeg bij de Loetiek. Maar goed ook, want de pin, waarover hier een topic stond, de EftelingOuwen pin, was te koop voor 5 euro per stuk. Wel eentje per persoon, maar ik zag al gauw een dame met een zwarte cowboyhoed op voorbijgangers charteren om voor haar pins te gaan kopen, wat ze ook deden. De reacties variëreerden van “nou, lekker dan” tot “was ik daar maar even op gekomen”.

De pins die vandaag eigenlijk uit hadden moeten komen, een jubileumpin van Ezeltje Strekje en een jubileumpin van de Python waren er niet. Je kon inschrijven voor de pins voor komende zaterdag, werd natuurlijk flink gedaan. Wel vreemd dat de pins op het prikbord in de Loetiek al wel hingen! Mensen die speciaal van ver kwamen baalden flink!

Het gemor kwam pas goed los bij sommigen toen rond kwart over elf bekend werd gemaakt dat de EftelingOuwenpins al waren uitverkocht! Pinparadedag duurt officieel van 10.00u-15.00u, maar voor de uitslapers vandaag was het dus helaas, pindakaas! Maar als je je afvraagt waar de extra pins van de handige handelaren zijn gebleven, kijk dan maar op Marktplaats…..

Overigens heeft daar iemand een berichtje geplaatst dat de Efteling heeft besloten nog 500 van deze pins bij te maken, dus als je er nog geen hebt bemachtigd, er is nog hoop! En de pinparadedag doen we dus zaterdag de 17e nog eens dunnetjes over, als de pins er hopelijk wel zijn. Kunnen we gelijk een golfballetje slaan op het Dwarrelplein!

• calimero

Nou ondertussen kan de efteling een beetje de pot op men zijn pins. Moet zelf 2 uur reizen voor een pindag. ben dus blij dta ik vandaga met deze hitte de moeite niet heb genomen. Was anders voor nop geweest.

De kwalitiet is nou ook weer niet om naar huis te schrijven en zo is het natuurlijk ook nooit te regelen voor mensen die het eerlijk willen doen. En de koorden bij de medewerkers moet je ook zoeken met een vergroot glas en dan spreek ik over de offciele lokaties. Nee het is hele leuk geprobeerd van de efteling om disney na te willen doen maar het is echt in mijn ogen een grote geldklopperij van de efteling. Op de koorden zie je ook alleen maar de sprookjesbos pins en ooit wat anders speciaals.

Nee ga gelukkig eind deze maand weer naar disney daar kan je echt overal met het personeel wisselen en ze hebben er door ook heel veel plezier in. En goede mooie kwaliteit. jammer maar ik stop er nu echt met de eftelingpins.

• Miriam

Calimero ik ben het helemaal met je eens! Bij Disney gaan ze er veel leuker mee om.En is het ook echt leuk om te ruilen. Er zijn zelfs medewerkers die met speciale kinderkoorden rondlopen (groen van kleur). Zij mogen alleen met kinderen onder de 12 ruilen om hun ook de mogelijkheid te geven om eens een bijzondere pin te ruilen.

Wij zijn zelf afgelopen zaterdag naar de Efteling geweest. Mijn dochter (6) en nu ook mijn zoon (bijna 4) sparen die pinnetjes. Maar eigenlijk is de lol er goed vanaf sinds ze het aan banden hebben gelegd.

Ons is ook opgevallen dat op die speciale lokaties gewoon niemand aanwezig is met een koord om. Je moet er speciaal om vragen en dan moet er iemand uit een heel duister hoekje getrokken worden die misschien nog wel heel toevallig een koord heeft liggen, met inderdaad vrijwel alleen aktie pins en sprookjesbos serie. Voor mijn dochter was dat niet zo heel erg leuk, maar voor mijn zoon het einde, want hij had nog helemaal niets en heeft nu inmiddels een aardige verzameling bij elkaar geruild (met hulp van grote zus!)

Bij het restaurantje bij de Python liep echt een ontzettend aardig mevrouw. Zij is speciaal haar koord gaan halen en toen ze hoorde dat Mijn dochter voor haar broertje aan het ruilen was, kreeg ze nog wat speldjes mee om zijn collectie uit te breiden. Mevrouw, als u dit leest: nogmaals dank je wel, hij was er ontzettend blij mee!!!

Misschien een goede overweging voor de Efteling om eens de hele pin pararde eens goed onder de loep te nemen en er zorg voor willen dragen dat op die lokaties ook daadwerkelijk medewerkers duidelijk rondlopen met zo'n koord om hun nek.En de regel dat ze geen dubbele pins op hun koord mogen hebben vind ik erg kinderachtig. Mijn dochter zag dus bijvoorbeeld een pin (smulpaap) die ze zelf nog niet had en die wilde ze ruilen, maar helaas voor haar had deze (wel zeer strenge) medewerker deze al op haar koord. De deal ging mooi niet door. Ik weet en snap dat er regels moeten zijn, maar vond dit eigenlijk een beetje kinderachtig… Ze heeft hem nu inmiddels wel. Ze kreeg hem toen ze geld in de automaat van het smidje gooide.

Maar goed wij hebben zelf ookal besloten om er niet al teveel geld meer in te steken. Er liggen hier nog wat dubbele die ze bij een volgende bezoek weer mogen proberen te ruilen en verder vinden wij het wel prima zo….

• Ooze78

Vanmorgen was ik nog even geweest en natuurlijk was de die mooie pin dat speciaal voor de gepensioneerden werd vervaardigd weg. De kassa-mevrouw vertelde mij dat de nieuwe pins dat gisteren verkocht moest worden zaterdag te koop zijn voor mensen die graag pin wil hebben, ook zonder inschrijvingen. Dus ga ik ook even kijken of ze nog wat hebben liggen.

Voor iedereen ook succes!

• Justice27

Ooze78, zorg dat je gelijk om 10.00u bij de Loetiek staat hoor, je vist zo weer achter het net!

Miriam, ik herken heel erg wat je zegt, mijn zoontje loopt enthousiast met zijn koordje rond, maar geen Eftelingmedewerker met koord te vinden dus. Jammer! Ik weet overigens wel het achtergrondverhaal waarom dat zo is.

Weet je nog, in het begin van de pinparade liepen er veel medewerkers met koorden en daar zat ook echt van alles op. Naar wat ik gehoord heb liepen er ook medewerkers tussen die zelf interessante pins van hun koorden gingen halen, om ze vervolgens via sites als Marktplaats te verkopen. De Efteling heeft toen getracht om medewerkers die bereid waren met een koord te lopen 's ochtends eerst te laten registreren wat ze hadden, maar dat was geen succes. Tja, en nu is het dus minimaal. Jammer!

Maar er zijn inderdaad medewerkers die helpen waar ze kunnen. Wij troffen een erg aardige dame bij de kassa van Pandadroom en die gaf mijn zoontje alle Ola-actiepins en de C1000 serie compleet! Hij was zo blij, superleuk!

• Miriam

Wat jij verteld heb ik ook gehoord. En ook dat sommige mensen de medewerkers soms heel agressief benaderde om een pin te kunnen ruilen. Wij hebben onze kinderen geleerd dat ze het altijd eerst netjes moeten vragen en als ze geruild hebben even moeten bedanken.

Vind het eigenlijk ook niets meer als normaal. Maar goed.

Een pluspuntje vind ik toch wel dat er nu een winkeltje is ingericht waar je eigenlijk alle pinnetjes die er op dat moment te koop zijn kunt kopen.

Hihi oké het haalt het lang niet bij het assortiment wat Disney op pin gebied te koop heeft hoor ;)

• calimero

Niet aleen te kopo. ook te ruil Er zijn zelfs pins bij disney die alleen maar via ruilen te verkrijgen zijn. Cast member pins en ik heb de laatse keer met de kerst al gemerkt dat zelfs de managers en zo ook nog aparte pins hebben op hun koorden.

Zaten zelf in een van de disneyhotels en de manager nahetw inkeltje had na een dag al door dat ik echt hele goed keek en mooie pins wist te ruilen. Ze haalde de andere dagen een etxra koord zonder te vragen van achter zodat ik nog meer keuze had. Was erg leuk. En ben een keer bij space mountain uit d erij gehaald door een medewerker die een pin met mij wilde ruilen. Mocht daarna blijven zitten in de space mountain omdat ik mijn rondje miste hihi. Kijk en dat mis ik helaas bij de efteling. Ik ken inderdaa dook medewerkers/ster die alle pins drie vier dubbel heben en alleen voor geld nog ze verkopen buiten de poort. En voor achterlijke bedragen. Nee ergens hebben ze de plank mios geslagen. en men betaalt er voor dus zolang er en markt is die hoge bedragen geld wilt betalen zal het altijd zo blijven gaan.

• marcel

ik vind dat je het ook nog niet met disney kunt vergelijken want daar doen ze het al lang en bij de efteling nog niet lang en wat betreft de medewerkers die worden ook niet altijd zo blij van ( vezamelaars) die bij hen komen als ze iets leuks hebben is dat al weg voor dat wij er met de kinderen zijn want die lopen daar recht naar toe

• calimero

Dat is absoluut waar. Hoop dat ze vanuit de feteling het hele gebeuren eens goed onder de loep gaan nemen en of er veel meer aan gaan doen of er mee gaan stoppen. Is nu betje half om half. Ze willen wel maar weten niet goed hoe. Moet wel zeggen dat de laatse pins dus die van DVH dat boek en de dried pardoes en pardijntje wle van een mooie kwaliteit zijn. Vindt ik zelf veel mooier dan die met ene plastic laagje er over. En het raketje is ook erg leuk bedacht.

• Stefanie

Ik geef jullie helemaal gelijk, ik ben pasgeleden in disney geweest en eerlijk gezegd wist ik niet dat het pin-concept daar vandaan kwam. Maar daar ging alles echt een stuk vriendelijker en gezelliger dan hier en kinderen ruilen inderdaad ook onderling onder een bepaalde leeftijd. Dat is tenminste leuk om te zien, in plaats van een stel opgefokte volwassenen (dan heb ik het dus over diegenen die het voor het geld doen he :D) die er alles aan doen om maar zoveel mogelijk pins te bemachtigen alleen om ze voor zoveel mogelijk poen te verkopen.

Het is dat er ook nog mensen zijn die deze pins gewoon voor de leukigheid verzamelen maar anders zouden ze het van mij mogen afschaffen.