Winterefteling

• Ad

Ik ben met de kids op 27 december j.l. naar de Winterefteling geweest.

Qua drukte was het goed te doen, behlave bij het eten dan, dat was naar verwachting druk.

Wat me tegenviel was het straattheater. maar 2 zanggroepen bij 2 verschillende kampvuren. erg jammer. Een paar jaar geleden werd je bijna ondersteboven gelopen.

• Tamara Aarts

Ben die dag ook geweest.

Vondt het ronduit teleurstellend dat haast alle lichtjes en lantaarntjes uit waren.Slechts 2 vuurkorven gezien.

In het sprookjesbos lag alleen sneeuw op het plein van ezeltje strekje.

Niks geen sprookjessfeer die ik verwachtte,en dat was waarvoor ik toch kwam met mijn 3 jarig zoontje.

• Prins Maurice

Tamara Aarts schreef:

>

> Ben die dag ook geweest.

> Vondt het ronduit teleurstellend dat haast alle lichtjes en

> lantaarntjes uit waren.Slechts 2 vuurkorven gezien.

> In het sprookjesbos lag alleen sneeuw op het plein van

> ezeltje strekje.

> Niks geen sprookjessfeer die ik verwachtte,en dat was

> waarvoor ik toch kwam met mijn 3 jarig zoontje.

Tot wanneer ben je dan geweest? Want pas vanaf een uur of 16.00 gaan de lampjes aan en als het donker is wordt het pas echt sprookjesachtig. En dat er alleen bij Ezeltje Strekje sneeuw ligt, is niet waar. Wat te denken van het gebouw van Het Meisje met de Zwavelstokjes, het Anton Pieck Plein, de talloze kerstbomen in Kinder Winter Wonderland… Er ligt echt wel meer sneeuw dan op het Herautenplein hoor ;) En er zijn in totaal 8 kampvuren die als het goed is iedere dag vanaf sowieso 13.00 uur branden. Ben je er net omheen gelopen misschien…?

• Kevin O.

Prins Maurice schreef:

>

> Tamara Aarts schreef:

> >

> > Ben die dag ook geweest.

> > Vondt het ronduit teleurstellend dat haast alle lichtjes en

> > lantaarntjes uit waren.Slechts 2 vuurkorven gezien.

> > In het sprookjesbos lag alleen sneeuw op het plein van

> > ezeltje strekje.

> > Niks geen sprookjessfeer die ik verwachtte,en dat was

> > waarvoor ik toch kwam met mijn 3 jarig zoontje.

>

> Er zijn in totaal 8 kampvuren die als het goed is iedere dag

> vanaf sowieso 13.00 uur branden. Ben je er net omheen gelopen

> misschien…?

-Fata Morgana Plein

-Spookslot

-Omgeving Pirana

-Vogelrokplein

-AntonPieck plein

-Tegenover VillaVolta

-Pagode

-Bij de Schipschommel

• Tamara Aarts

Ik ben maar tot een uur of half 3 geweest.

Omdat het ons zo tegenviel,doordat alle lichtjes uitwaren.

Als ik geweten had dat om 16.00 alles aanging was ik nog wel gebleven,maar wie verwacht dat nou?

Het was een bewolkte dag,(dus donker genoeg voor de lichtjes)extreem koud,en dan is het mooi geweest voor een 3 jarig kind als je haast nergens naar binnen kan omdat iedereen het koud heeft en naar binnen wil.

Ik vindt het gewoon raar dat de verlichting pas om 16.00 aangaat.

(Een kerstboom zonder lichtjes vindt ik ook geen kerstboom)

In de winterdag is de temperatuur in het begin van de middag het aangenaamst,rond vieren duikelt de temperatuur fors omlaag.

Voor mensen met kleine kinderen is dat niet prettig als het zo extreem koud is als de 27e december.

En ik kan je verzekeren dat die van ons geen uitzondering is hoor!

Ik hoop dat de Efteling daar eens bij stilstaat in de toekomst,want het is gewoon een geweldig mooi park.

• Stevie Nicks

Helemaal mee eens! Na 16:00 word het idd koud en zijn de meeste kinderen ook al moe! Ik kan me helemaal kapot ergeren als ik van die ouders zie met een klein kind die koste wat het kost tot sluitings tijd aanwezig moeten blijven! En wat hebben wij? Last van dat krijsende spul wat zit te blauwbekken in een buggy!

Ouders hebben vervolgens commentaar op mensen zonder kinderen omdat die vinden dat volwassen niet vooraan mogen staan bij een attraktie (zoals bv het meisje met de zwavelstokjes) maaaaaaaaaar die zelfde ouders mogen WEL vooraan staan want zij hebben tenslotte een kind (een krijsend kind nog wel die de hele voorstelling verknalt!) Dus meid….je hebt helemaal gelijk! Om 16:00 is het wel genoeg voor het jongste publiek!

• Kevin O.

Tamara Aarts schreef:

> Extreem koud,en dan is het mooi geweest voor een 3

> jarig kind als je haast nergens naar binnen kan omdat

> iedereen het koud heeft en naar binnen wil.

> In de winterdag is de temperatuur in het begin van de middag

> het aangenaamst,rond vieren duikelt de temperatuur fors omlaag.

> Voor mensen met kleine kinderen is dat niet prettig als het

> zo extreem koud is als de 27e december.

> En ik kan je verzekeren dat die van ons geen uitzondering is

> hoor!

> Ik hoop dat de Efteling daar eens bij stilstaat in de

Corrigeer me als ik het fout heb. Maar naar mijn idee is het toch echt Winter Efteling je weet wat je te wachten staat en dat is de kou. Het hoort er nou eenmaal bij deze temperaturen.

• Tamara Aarts

Ik gelooof dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel:

Tuurlijk is het koud,waar het mij om gaat is dat je met een kleine ukkepuk niet 5 uur lang in de extreme kou kan gaan lopen omdat dan pas de lichtjes aangaan.

Want daar komen mensen met kleine kindjes voor!

Wat dat betreft kunnen ze net zo goed pas om 16.00 de hekken openen,want voor die tijd is er nauwelijks sprake van een winterefteling.

• Tamara Aarts

Zo is het maar net!

• Prins Maurice

Ik heb nog eens goed opgelet, en wat blijkt: de meeste lichtjes staan sinds opening van het park al aan. Maar, wanneer zie je nou die grote spots pas? Als het donker is! Hoewel ze dus al vanaf zo'n uur of 12 aanstaan, wordt het pas mooi als het donker is. En de lampjes langs de promenade zijn bijvoorbeeld ook al vroeg aan. Wat moet de Efteling dan doen? Een groot zwart zeil over het park spannen? Of een grote donkere loods om de Efteling heen bouwen? :?