De Efteling, eerste week van September

• Stevie Nicks

Echt weer het bewijs dat hier alleen maar hysterische mensen komen. Jullie maken het elkaar zuur hier door al die opmerkingen. Het is al een giller hoe jullie (en jullie weten precies wie ik bedoel) soms op MIJ reageren! Niet eens inzien dat jullie uit je tent gelokt worden met jullie Efteling fobie. Alleen maar kraken en zeiken op en over elkaar, dat is het enige wat jullie goed kennen.

Wees dan ook zo flink en spreek af in de Efteling en vecht het daar uit ipv zo laf via een “prikbord!!!!!”

(en nee….nu niet meteen een weerwoord bedenken, want dat is ook typisch aan dit prikbord. Jantje of Klaasje moet altijd nog effe een opmerking terug plaatsen!)

Lilian, veel plezier begin september in de Efteling en ik sluit me bij vele aan wat betreft de Vliegende Hollander. Zoals ik al vaker zei…de Efteling heeft zichzelf niet populair gemaakt met die attraktie. Het is een aanfluiting voor dat enorme bedrag.

Zonde van al die miljoenen euro's! Ik zie het er niet vanaf. Beter hadden ze de entree prijs verlaagd ipv die enorme bedragen die een standaard gezin niet meer kan ophoesten op een onverwachts en/of spontaan uitje.

Zo…Stevie Nicks heeft gesporken….en dat is niet niks!

• archvangigi

Lilian A. schreef:

>

> Jeetje, mijn vraag brengt heel wat teweeg zie ik!

> Bedankt arch van gigi voor je reactie, ik hoop dat je eerdere

> ervaringen zich doorzetten want het zou leuk zijn om alles op

> een dag te kunnen doen.

>

> De schoolreisjes zijn dan ook niet meer??

Als het goed is zijn de meeste scholen nu weer begonnen,

dus schoolreisjes meteen aan het begin van een leerjaar lijkt

ons sterk. Het beloofd mooi weer te worden komende tijd, dus

nogmaals veel plezier! (En we hopen natuurlijk op een klein

verslagje hoe jullie het hebben gehad nadien) :-)

• Jantien

Let op je bloeddruk!!!! en straks kan je weer niet slapen.

• Silvia

School reisjes? Denk het niet. Mijn dochters gaan de de 3de week van september op schoolreis. De bestemming is nog niet bekend gemaakt. Gezien de reistijd verwacht ik niet dat zij naar de Efteling gaan.

• donald

terugkomende over de vliegende hollander wat een gezeik toch elke keer,dit is een fantastische attractie waar de efteling trots op mag zijn zoek maar eens een soortgelijke attractie die vindt je nergens en de storingen vallen de laatste tijd ook wel mee want als je van elke attractie een melding moet maken als die storing heeft dan heb je wel 100 meldingen per dag van alle pretparken in europa.

Maar door enkele in mijn ogen negatieve mededelers wordt deze attractie totaal afgezeikt wat zeer negatief over komt naar andere mensen en dit verdient deze attractie niet want het is een fantastische attractie. Hopelijk is iedereen nu eens uit gezeurd want ik wordt er kotsmisselijk van om elke keer dat gezeur te lezen…

• Stevie Nicks

Als je kotsmisselijk word van ONZE mening (zo noem je dat) dan moet je maar eens naar het kotsprikbord gaan kijken en ophouden met dat GEZEIK tegen ons!

• Piet

Hallo allemaal,

Met een discussie over welles/nietes via het prikbord bereik je niet zo veel.

Uiteraard kan/mag je op sommige berichtgevingen fel reageren als het je raakt,maar zie het als een mening van iemand.Ga niet gelijk met kots,pies of poeptermen beginnen.Onderling wordt de sfeer er niet beter van en het voegt niets toe.Dus zonde van je energie.

De Lastige Hollander is inderdaad een attraktie waar men zich op verkeken heeft,maar dat komt heust wel goed!

Gisteren daar in dat Walibi(6Flaggs) wezen kijken,daar lagen maar liefst 5 attracties stil!!

• Silvia

Stevie Nicks schreef:

>

> Als je kotsmisselijk word van ONZE mening (zo noem je dat)

> dan moet je maar eens naar het kotsprikbord gaan kijken en

> ophouden met dat GEZEIK tegen ons!

Op een ander forum krijg jij niet eens de kans om zo walgelijk te reageren.

Maar om terug te komen op de vraag

Het zal vast heel rustig zijn in de Efteling,

• Stevie Nicks

Helemaal eens met Piet en Silvia. Want ondanks ons “gez**k” vind ik toch dat de Vliegende Hollander een leuk plekje heeft gekregen in de Efteling. Het is nog steeds allemaal in evenwicht. Voor iedereen toegankelijk, jong en oud. En dat is wat de Efteling ook wilt behouden.

Destijds die opstand van de Python begin jaren 80 was wel te begrijpen. Van lief sprookjesbos kwam er ineens een enorm groot metalen attraktie. Ik kan me best voorstellen dat mensen serieus dachten dat het hele sprookjesbos daaronder zou lijden en geen aandacht meer zou krijgen. Maar anno 2007 zien we dat dat dus niet is gebeurt en dat het sprookjesbos nog steeds het middelpunt van de Efteling is.

• Piet

Niet om je te kwetsen Stevie Nicks,mijn reactie was meer een gevolg van jouw laatste reactie op Donald.Deze vond het eenzijdige geklaag over de DVH te veel de negatieve kant op gaan.Hij heeft gelijk maar ook de klagers over het regelmatig stilstaan hebben gelijk.Zelf heb ik ook een keer in de rij gestaan,waarbij een ontruiming werd afgeroepen ivm een storing.Jammer , maar niet zoveel aan te doen.In de Efteling zijn nog zoveel andere dingen te doen.Ik ga er van uit De Efteling er alles aan zal doen om DVH goedwerkend te krijgen.En ben er stellig van overtuigt dat het ze gaat lukken.Mischien moeten we samen eens afspreken een dag in de Efteling door te brengen?