Kan Halloween iets Eftelings zijn?

• Jacko

Op dit moment grijpen ze in veel parken naar het Amerikaanse feest van Halloween. Zo bouwen bijvoorbeeld in Walibi World extra spookhuizen en 's avonds lopen er een paar honderd acteurs rond die zich vol make-up hebben laten smeren om zo eng mogelijk voor de dag te komen zodat ze de “argeloze” bezoeker de stuipen op het lijk kunnen jagen.

Ik heb héél lang gedacht dat dit niks voor een park zoals de Efteling zou zijn, maar de laatste tijd begin ik daar toch aan te twijfelen….

Want zeg nou zelf, het zou toch best leuk kunnen zijn om alle slechte sprookjesfiguren (de wolf, de heks, blauwbaard, de boze stiefmoeder en meer van dat soort sprookjescreeps) op een griezelige maar kindvriendelijke manier door het sprookjesbos te laten lopen?

Wat vinden jullie?

• Jacko

Oops, ik ben al iets teveel in de Halloweenstemming!

Het woordje ‘lijk’ moet natuurlijk ‘lijf’ zijn….

sorry…

;)

• Roosje

Ik vind het niet bij de Efteling passen. Als ik al zie hoe kinderen reageerden bij SprookjesBoom toen de heks en wolf opkwamen. Dan wil ik niet meemaken wat er gebeurd als ze het in “eggie” rondlopen.

• Nanne

Ik vind Halloween best een gaaf Amerikaans feest. In de Efteling zou het best passen, maar misschien niet zo éng' als in walibi enzo. Meer kindvriendelijk en aangepast. Zelf lijtk het me wel gaaf als ze 4 halloweenavonden zouden houden die dan wel extra eng zijn… Het lijkt me best leuk om Halloween op een Eftelingse manier mee te maken.

• Tokyo

K zou het zeker leuk vinden, desnoods een deel van het park ofzo, van spookslot tot aan Anton Pieck plein. Maar dat moeten ze zeker doen. en halloween is oorspronkelijk uit Europa, dus ut zou logish zijn.:)

• Nanne

fout, halloween is een oud heidens feest wat ook wel samhain word genoemd, het is het oude nieuwjaar, de zomer is over, de oogsten zijn geweest en het word winter…. Tevens werden die dag alle overleden mensen geeerd, door eten bij de voordeur te zetten, kwade geesten werden afgeweerd door er zo eng mogelijk bij te lopen….. Later hebben ze dit tot halloween omgedoopt het gaat nu alleen nog maar om het bang maken en om de snoepjes die men aan de deur ophaalt, hoewel dit alleen in Amerika is want hier hebben we Sint Maarten….

Ja Nanne weet veel van oude heidense feesten…

• Roosje

Toch vind ik het niet bij de Efteling passen.

• Gemma

Ik ook niet! Walibi heeft geen associaties naar sprookjes of iets dergelijks in het park. Als je een veel te enge stiefmoeder in het sprookjesbos zet bijvoorbeeld, of een op hol geslagen oosterse geest bij de Fata morgana bijvoorbeed, dan zouden de attracties meteen als eng en niet leuk ervaren worden bij veel kinderen.

Nee, laten wij het in Nederland maar bij sinterklaas houden! Die mag van mij trouwens gerust in de Efteling komen :D

• Hilde

Gemma zei/schreef:

Nee, laten wij het in Nederland maar bij sinterklaas houden! Die mag van mij trouwens gerust in de Efteling komen

Ik ben het helemaal met je eens Gemma!! al dat eng gedoe om eng te zijn vind ik maar niks als je zo een heel park met ‘engerds’ zou hebben zouden mijn kinderen drie nachten niet slapen volgens mij.

hou het maar ‘gewoon’ en vriendelijk met sinterklaas. ik vind bovendien dat Halloween gedoe echt niet passen bij de sfeer van Anton Pieck die volgens mij toch meer aardig een sprookjesachtig is.

groetjes Hilde

• Tokyo

Nanne jij moet beter lezen, ik zei het komt >>oorspronkelijk<< uit europa, je zegt fout maar legt dan wel uit dat het uit europa komt.komop he