Bezoekers Phython ontsnappen een drama

• Silvia

Robert schreef:

>

> www.nos.nl is ie ook op te zien.

>

> Marjolein schreef:

> >

> > Het filmpje is van YouTube afgehaald…weet iemand waar ik

> > het filmpje nog meer kan zien? Bedankt!

Hier staat het nog

http://www.nu.nl/

• Piet

Dit soort fouten mogen natuurlijk niet voor komen.De veroorzaker(s) moeten per direct ontslagen worden en dergelijke atracties moeten bemant/vrouwt worden met personeel dat gecertificeerd is,ik zie er altijd 18jarigen de boel bedienen!Maar zoals altijd;je zal net zien dat die beveiliger al sinds de opening bij de Python wekzaam is.Niemand van ons weet de ware toedracht van het incident.Maar moet er ook niet aan denken dat er echt iemand(of meerderen)uit de Python zouden zijn gevallen,je zou zo je vader,moeder,broer,zus,vriend of vriendin maar verliezen!

Om maar niet stil te staan bij alle psychische gevolgen van al die toeschouwers.

Afschuwellijk!

Maar;het weerhoud mij niet om toch op De Efteling te vertrouwen;ik ga er bij een volgend bezoek weer gewoon in!

• archvangigi

Komende weken amper wachtrijen bij de Python… ;-)

• Alex

beetje trieste reactie stevie

• onbekende

Komende zondag ga ik met me vriend en nog een stel vrienden naar de Efteling (ben er 20 jaar niet meer geweest, en me vriend ook niet) me vriend houdt zo en zo niet van achtbanen, ik wel, maar ik weet bijna zeker dat ik er niet in stap!!

Ik schrok enorm dat ik dit hoorde en ik vind het voor de mensen die erin zaten echt heeeeeel erg!!

Mijn zus heeft zo jaren geleden vast gezeten in de achtbaan (die over de kop gaat in Slagharen) hij kwam net voorbij dat stukje, dat je echt op je kop hangt en, pats boem….. hij stond stil….

Ik was zelf nog jong maar ik weet nog dat ze er wel een half uur hebben gehangen!

Dus toen gebeurde er ook al ongelukken.

Ach dan pakken we alleen het sprookjesbos daar kan niks gebeuren hoewel……….

een wolf die achter je aan gaat en je aanziet voor roodkapje hahahahahaha

Nee hoor ik ga zondag lekker genieten, dat kan ook zonder een rondje python.

• Piet

Beetje emotionele,maar begrijpelijke reactie.

Bekijk het aantal ritjes van de Python! en sommeer de keren dat het fout ging.

Na het ongeluk op Tenerife met 2 vliegtuigen,bleef men op vakantie gaan naar de Canarische eilanden,of vliegen met de KLM.

Misschien een absurd vergelijk maar,om de Efteling nu direct als rampgebied te verklaren….????

• AS

Valt wel mee, hoor. Gisteren was het behoorlijk druk en overal wachtrijen, bij de Python, maar ook lange rijen bij de toiletten!

Laat de Efteling het maar goed uitzoeken en blijkbaar worden de procedure's al aangescherpt.

Tja, het zit de efteling niet echt mee in bij haar 55e verjaardag.

• namens oud medewerkers

ja wat er nu allemaal gebeurd hebben we allemaal te danken aan een management team dat alleen denkt in cijfertjes

personeel word gewoon ontslagen zonder goede redenen

nee ze zijn alleen te duur

gelukkig is het met dit personeelslid goed afgelopen

maar er rust nu eenmaal een vloek op de efteling en

er na de brand in droomvlucht gebeuren er nog wel meer incidenten

• Stevie Nicks

Ik zei het al eerder in een bericht hé! Als het dan een fout is van het personeel dan zal de Efteling boete! Nu lees je het zelf van een oud medewerker!

• Gemma

Stevie Nicks schreef:

>

> Ik zei het al eerder in een bericht hé! Als het dan een fout

> is van het personeel dan zal de Efteling boete! Nu lees je

> het zelf van een oud medewerker!

Tssss….

Zolang iedereen blijft zitten is er niets aan de hand in een achtbaan als Python. Zodra het eng wordt sluiten de beugels alsnog. (dus voor de kurkentrekkers, waarin je je beugel echt nodig hebt) De loopings kun je waarschijnlijk zonder beugel door zonder uit het karretje te vallen. Alles heeft te maken met een middelpuntzoekende kracht. Als deze bovenaan in de looping groter is dan de snelheid, dan val je eruit. Is de snelheid hoog genoeg en die kracht dus kleiner, dan val je er niet uit. (ik dacht, laat ik het maar meteen onderbouwen, voordat ik allemaal rare reacties krijg….)