Ik ben het eens met de mening dat met de trein vanaf bovenaan niet naar beneden kan rollen. Maar het is bekend dat het vanaf lage hoogte tijdens het proefdraaien met de nieuwe wagens een keer gebeurd is. Waarschijnlijk heeft er iets niet goed gezeten, was ook niet voor niets proefdraaien. Waarschijnlijk heeft de eerste haak niet goed gegrepen toen en was de tweede nog niet zover op de hill dat hij kon inhaken.
Ik vind de reacties van Stevie verder ook vervelende stemmingmakerij. Ja, ik ben kritisch op wat er van de week gebeurd is, want het lijkt er sterk op dat er daar bij de evacuatie een aantal flinke fouten zijn gemaakt. (Olaf heeft dit in radiointerview ook wel min of meer toegegeven) Maar zo'n paniek als Stevie er nu om maakt vind ik erg overdreven.
Ik vind het vooral jammer voor het imago van de Efteling dat iedere storing op dit moment ruim bemeten wordt in de pers omdat die niets beters te doen hebben in deze komkommertijd. (Ofschoon ik wel vind dat wat er nu dus gebeurd is wel terecht in de pers is gekomen.)