De Efteling gaat wat achteruit: een discussie

• Gemma

Traveler schreef:

> En Bosrijk, is dat echt zo nodig dan? Is dat hotel vaak

> volgeboekt?

> Ik had dan meer gehoopt op een 2de hotel, wat veeel minder

> ruimte in beslag neemt.

Een bungalowpark is vaker ook voor een breder publiek betaalbaar. Nu betaal je je scheel aan één nacht in het hotel. Bosrijk draagt bij aan diversiteit, wat accommodaties betreft. Dat is dan ook precies hetgeen wat de Efteling hiermee wil bereiken. Bosrijk neemt inderdaad meer ruimte in beslag dan een hotel, maar bedenk je ook maar eens hoe groot de Efteling is. Dan bedoel ik niet alleen het park, maar vooral de grond die ze nog onbebouwd tot hun beschikking hebben. Dat is nog echt enorm veel (ze kopen namelijk ook ontzettend veel in de omgeving op: akkers, huizen… Alles wat kan in het gebied tussen het park en het golfterrein, waar ook Bosrijk komt te liggen), dus ik vind het wel een goede en logische stap van de Efteling.

• carlos

Een Bungalowpark betaalbaarder voor een breder publiek? Ik denk dat dit toch ook zeer beperkt zal zijn. Een midweekje in Centerparks loopt al tegen de € 800,- en gezien de prijzen in het Efteling Hotel verwacht ik nou niet dat de Efteling zijn gloednieuwe bungalowhuisjes betaalbaar zal maken.

• Ad

Wat ik wel irritant vind, zijn de zomeravonden. Er komen naar mijn idee teveel 2e rangs muzikanten voorbij. In plaats van 7 avonden beter 4 avonden in augustus en met het geld wat meer sprookjesfiguranten, die in het hele seizxoen rondlopen en/of in het sprookjes openlucht theater wat meer variatie of op hjet Anton Piekplein wat figuren.

• Stefanie

Ja maar bungalowpark klinkt dan ook gelijk weer zo duur… Ik bedoel, voor centerparks betaal je dat inderdaad maar voor dezelfde tijd slagharen betaal je ook niet zoveel. Goed, het is geen efteling, maar het is wel een pretpark. Ik denk niet dat dit een goede vergelijking is in ieder geval.

Bovendien, natuurlijk is het niet meteen betaalbaar voor iemand in de bijstand (niks daartegen hoor, dat bedoel ik er niet mee!!!), maar het zal echt lang niet zo duur worden als een nachtje hotel en bovendien zullen er in het park ook andere accomodaties zijn, in een hotel zit je ook maar zo te zitten, toch?

Het is gewoon de bedoeling dat mensen met of zonder kinderen die geen zin hebben in het luxe gedoe van een hotel toch kunnen overnachten in iets wat bij de efteling hoort, en ik denk dat het al met al best wel mee zal gaan vallen met de prijzen. Maarja, we zullen eerst maar eens afwachten, de funderingen liggen er nog niet eens ;)

Groetjes, Stefanie

• Stevie Nicks

Wat ik irritant vind is dat als IK eens wat negatiefs over de Efteling zeg iedereen meteen begint te stijgeren en ik van alles aangepraat krijg en bedreigingen over baner enz enz…

Zeg ik eens positiefs dan reageren mensen nauwelijks en helemaal niet. De Efteling holt net zo achteruit als zijn fans blijkbaar.

Ligt het ook niet een beetje aan jullie zelf allemaal? Vroeger was altijd alles beter!!!

• Traveler

Gemma ik had niet gedacht aan een breder publiek,

Maar ik vind het wel jammer dat ze geen akkergrond

gebruike voor de bungalows, en dan bomen erbij planten

om zo een bos te maken. Vind ut heel jammer dat ze

gaan bouwen in een bestaand bos :(

Fase 2 vind ik dan wel goed * bijna alles akkergrond

http://www.efteldingen.nl/bosrijk.php

• Jacko

En toch blijf ik bij mijn standpunt dat de Efteling er eerst maar eens moet laten zien dat ze 365 dagen per jaar open kunnen zijn zonder al te veel gesloten attracties wegens onderhoud of storing.

Ik ben het met Gemma eens als ze zegt dat bungalows beter betaalbaar (kunnen!) zijn dan een kamer in het hotel. Bijvoorbeeld Walibi laat zien dat dat goed kan. Maar wat moeten de gasten doen als het park om 18:00 de poort sluit? Moeten ze dan maar naar Tilburg, Breda of Den Bosch om wat amusament te vinden? Want in Kaatsheuvel zelf is er absoluut niets op dat gebied. Zelfs de beetje luxe bouwkeet die zich “bioscoop” durfde te noemen is er al opgedoekt…

Nee, laten ze eerst maar eens een non-stop toegankelijkheid en een fatsoenlijk Uitrijk realiseren voordat ze meteen een vakantiepark uit de grond stampen. Maar ja, dat is natuurlijk ook maar mijn koppige en eigenwijze mening…

;)

• Stefanie

ok, om even een paar dingen duidelijk te stellen aan stevie, en daarna hoop ik dat je er over op kunt houden…

Als JIJ iets negatiefs zegt komt het gelijk over als puberaal gemekker van de bovenste plank, en niet als een ‘volwassen’ commentaar… iets waar bovenstaanden geen moeilijkheden mee hebben.

En als je dan een keer iets ‘positiefs’ te melden hebt komt het op ons over als ongeloofwaardig geslijm (zie hierboven).

Dus… als je mee wilt discussieren, prima, graag zelfs, maar doe dan tenminste alsof je weet hoe je deelneemt in een normale discussie, ok?!

En dan nog even ontopic:

@ jacko

Ja, je hebt er wel gelijk in dat de mensen zichzelf waarschijnlijk maar moeten zien te vermaken na 18:00u. Maarja, misschien dat er ook iets van entertainment in het bungalowpark zelf komt oid?

• Stevie Nicks

en bedankt…

• Jacko

Ooit was het de bedoeling om hier Uitrijk voor te bouwen. Het principe van ‘Disney Village’ maar dan op z'n Efelings. Het theater was hier de eerste stap van en er zouden oa restaurantjes en een bioscoop bij komen. Daar zouden dan ook mensen kunnen uitgaan die niet in het park zijn geweest en blablabla, heel veel mooie plannen.

Maar helaas, het terrein dat daarvoor bestemd was ligt er nog steeds akelig brak bij…

:'(