De Efteling gaat wat achteruit: een discussie

• roderk

je zeurt een beetje, ik ben zelf een grote achtbaanfan, en ik ben het met je eens watbetreft de vliegende holander. als je naar buiten komt is het wel snel afgelopen, maar de vogelrock is een van mijn favoriete achtbanen. een achtbaan laat je niet even stoppen om een filmpje te kijken, hij moet hard gaan en spannend zijn. en met kortere rije hoef je toch niet te klagen, dat is juist beter, en het is niet waar ik ben vorigjaar in het hoogseizoen naar de efteling geweest en ik heb nog nooit een uur in de rij hoeven staan voor fatamorgana meestal is dat maar een kwartier ofzo, mijn vader had daar voor het laatst zoon rij gezien toen die opende.

• Jacko

Volgens mij snap je het niet helemaal… Een achtbaan stopt ook niet om de bezoekers naar een film te laten kijken maar het is wel mogelijk (en erg mooi!) om tijdens de rit filmprojecties te zien. Een goed voorbeeld daarvan is Space Mountain - Mission 2. Ook in de Revolution in Bobbejaanland zie je dat een film een erg mooie toevoeging is voor de beleving van het totaal.

VogelRok is in mijn ogen gewoon een nepper. Afgezien van het feit dat het binnen eigenlijk alleen maar donker is is de Efteling ook zo sneaky geweest om windmachines te plaatsen waardoor het lijkt alsof je supersnel gaat.

Bekijk dit filmpje maar eens, dan zie je dat het met de snelheid best meevalt…

http://www.youtube.com/watch?v=unfpn-Y4KC0

Niet echt te vergelijken met andere indoorcoasters zoals oa de Rock 'n Rollercoaster. En de enige die nog slapper is van ride dan VogelRok staat in Phantasialand. Daarin is het zelfs mogelijk om tijdens de rit een krant te lezen ofzo.

;)

• calimero

Jacko schreef:

>

> Volgens mij snap je het niet helemaal… Een achtbaan stopt

> ook niet om de bezoekers naar een film te laten kijken maar

> het is wel mogelijk (en erg mooi!) om tijdens de rit

> filmprojecties te zien. Een goed voorbeeld daarvan is Space

> Mountain - Mission 2.

Moet zeggend at ik de huidige SM2 helemaal niet zo tof vindt. Je word tegenwoordig totaal duizelig van de felle lichtflisten en beelden die langs schieten. En daar word ook geen verhaal vertelt zoals vroeger. Nu schiet je alleen maar langs de planeten meer niet.

Ook in de Revolution in Bobbejaanland

> zie je dat een film een erg mooie toevoeging is voor de

> beleving van het totaal.

Hier zie je de film op het moment dat je naar boven tuft. Tijdens de echte rit zie je ook weer de planeten zoals bij SM2 ook geen film verhaal.

Ze hadden wel bij vogel rok de laser show in de wachtruimte er in moeten laten zitten dat vertelde het verhaal en had je door dat je aan de vlucht begon zoals Aladin dat had meegemaakt zoals verhaal is.

En de enige die nog slapper is van

> ride dan VogelRok staat in Phantasialand. Daarin is het zelfs

> mogelijk om tijdens de rit een krant te lezen ofzo.

> ;)

Ja dat is helemaal waar. Ben echt wel achtbaanfreak maar bij die werd ik zelfs ongeduldig wilde er halver wege al weer uit zonde van mijn tijd.

• piet

Windmachines of niet,Vogelrok is een uitstekende darkride.Ik mag er graag in zitten.

• Jacko

Ik vind het ook jammer dat SM-2 geen verhaal meer heeft, dat vond ik juist het toffe aan de eerste versie a'la Jules Verne. Verder is SM-2 ook niet mijn favo. Veel te ruwe schud- en rammelbaan enzo. Ik stap er altijd met kapot geslagen knieën uit. Maar het gebruik van filmbeeld (de supernova) passen ze er mooi toe, vind ik.

Maar de Revolution hoeft voor mij ook geen verhaal te hebben, dat past ook niet bij de rest van Bobbejaanland. Daar is het gewoon instappen, een leuk ritje maken en that's it. Althans, zo zie ik het.

Maar goed, laten we maar weer snel ontopic gaan..

;)

• Traveler

ehhhh Aladdin en Vogelrok?

Da klopt effe ni hoor

calimero schreef

“”Ze hadden wel bij vogel rok de laser show in de wachtruimte er in moeten laten zitten dat vertelde het verhaal en had je door dat je aan de vlucht begon zoals Aladin dat had meegemaakt zoals verhaal is.“”

• calimero

neee klopt inderdaad moet Sinbad zijn effe door elkaar gehaalt. hihi