Weer mishandeling in Efteling

• Lindsey

Deze laatste berichten slaan helemaal nergens op en al helemaal niet op de Efteling. Wel zegt het WEDEROM iets van de Efteling fans/bezoekers. Kijk maar hoe agressief jullie reageren om iemand die zijn mening geeft op een prikbord waar dat de bedoeling is om te doen. En ja, ik wijk misschien idd een beetje af van de doorsnee Nederlander maar ik heb mezelf ook niet gemaakt en gevraagd om een psychische stoornis waar ik al jaren voor in behandeling ben. Een beetje respect ajb. Ik kaffer jullie toch ook niet uit???

• fatamorgaba

Ik zou zeggen als je het weet blijf dan gewoon thuis!!!!!!

• anna

Lindsey,

De efteling is een leuk park met prachtige attracties.

Je raakt echt wel een punt als je zegt dat de efteling en met name de wachtrijen agressie op roept. De laatste reactie/klacht is ook een voorbeeld. Van een grote groep dat bij elkaar hoort staan mensen in de rij te wachten. Enkelen moeten naar de toilet en zeggen dat tegen de mensen die achter hen staan. 1 Jongen heeft bij hun terugkomst daar echter moeite mee en begint te duwen.

Bij dat opstootje wordt de grotere groep de efteling uitgezet en niet de duwer. Ik denk dat die ‘grote’ jongen het wachten zat was en het niet meer kon opbrengen om mensen die al voor hem stonden weer daar te laten staan.

De efteling is uniek en daarom willen veel mensen de efteling bezoeken. De directie, het creatieve team en de beveiliging is m.i. verplicht dat als ze zoveel mensen binnenlaten en regelmatig klachten horen daarop in te spelen.

Of te wel: minder mensen binnen laten. Of verplicht stellen dat mensen van te voren kaartjes kopen en echt een maximum aantal bezoekers binnen te laten.

Let wel: het zijn de mensen die zich niet gedragen. De eftelingdirectie is niet schuldig aan hun wangedrag. De directie kan wel onderzoeken wat hun mogelijkheden om het plezier in het bezoek optimaal te waarborgen en de efteling kan ook onderzoeken waarom de mensen zo reageren.

Een opmerking dat asocialen het park bezoeken is te kort door de bocht.

Als een bestuurder van een auto iemand dood rijdt, hoeft dat ook niet perse de bestuurder te zijn die asociaal is. De wegen kunnen onoverzichtelijk zijn, de straten glad, de verongelukte kan op de verkeerde baan terecht zijn gekomen etc etc.

Dus laten we hopen dat Nederland trots kan blijven op zijn efteling.

• Nikki

Dit is echt niet iets van de laatste tijd hoor…

En ik weet bijna zeker dat dit in alle parken gebeurd. 'T is alleen komkommertijd, dus nu komen dit soort berichten aan het licht. Vind het tof van de Efteling dat ze er gewoon eerlijk over zijn, want denk dat een hoop parken het in een grote doofpot stoppen..

• Stefanie

Ja hoor Lindsey, je maakt het alleen maar makkelijker voor ons… te koop gaan lopen met je zgn ‘psychische stoornis’ zegt genoeg over jou en je ziekelijke gebrek aan aandacht. Meid, doe ons allemaal een lol en speel het door aan die psych van je maar val ons er niet mee lastig.

En aggressief voel ik me absoluut niet, geirriteerd door de zwakbegaafden onder ons des te meer. Ajuus!

• Lindsey

Een 38-jarige vrouw heeft donderdag een echtpaar in de Efteling gebeten en geslagen.

Toen het stel (35 en 36) in een attractie wilde, drong een 8-jarige meisje voor. Het echtpaar sprak het kind daarop aan. De moeder van het meisje pikte dat niet. Er ontstond een woordenwisseling en de moeder sloeg, trapte en beet het koppel.

De man liep een bijtwond aan zijn vinger op. Of vrouw gewond is geraakt, is niet bekend, meldt het Brabants Dagblad.

Wat een toestand weer. Voortaan kunstgebitten inleveren bij de ingang, en anders een bitje in.

• Mark

Ik krijg zo de balen van deze berichten in de media. bah!

laten we het positief houden en lekker genieten van de wereld vol wonderen.

twinkelende groet

mark