goed idee ??

• Gemma

archvangigi schreef:

> Is het niet zo dat je als abo houder al een beetje extra

> krijgt doordat je feitelijk

> onbeperkt het park bezoeken kan? Kennelijk woon je als abo

> houder ook in de

> buurt, en hoef je geen lange reis inclusief reiskosten

> parkeergeld (?) te betalen.

> Groetjes Arch en Gigi ;-)

Het mooie is, is dat Nanne vorig jaar ook een abo had en die woont in Assen.

Verder ken ik mensen uit Utrecht, Zuid-Holland, Noord-Holland, Zeeland, Gelderland en Limburg die ook een abo hebben. Dat zijn toch al acht provincies! En tja, het voorrecht dat je in de buurt woont…. over heel Nederland verspreid zitten parken en als je het écht zo'n voorrecht vind, zou ik zeggen: verhuis naar het altijd gezellige Noord-Brabant :D

En om terug te komen op het onderwerp: ik blijf erbij dat het geen voortrekkerij is: er zijn zoveel parken en zoveel verschillende abonnementen… Tja, ik weet niet hoe ik het verder moet verwoorden, want dat heb ik in mijn vorige post al gedaan.

ps. Parkeerabo's zijn ook 40 euro (= 6 keer gaan) en een normaal abo heb je er na 5 keer pas uit!

• Stefanie

het klopt idd wat je zegt gemma, 130 en 26 scheelt nogal. Maar voorlopig kunnen wij gaan wanneer we willen en zijn er zat mensen die maanden moeten sparen voor een dagje efteling (mijn zus bijvoorbeeld, die spaart voor 4 personen).

Wij hebben misschien wel meer moeten betalen voor ons abonnement vanwege de opening van DVH, maar dat hebben alle mensen die er vanuit gingen (of niet) dat DVH dit jaar open ging toch ook gemoeten?

Dan moeten ze die mensen ook allemaal tegemoet komen, want ook zij hebben betaald voor een attracie die het hele seizoen dicht blijft.

En daarom komt het over als voortrekkerij. Ons komen ze wel tegemoet, maar alle mensen die dit jaar een los kaartje gekocht hebben niet, terwijl die ook hebben betaald voor de nieuwe attractie.

• Pieter

Dat is inderdaad voortrekken. Dat klopt, maar dat is heel gebruikelijk in alle takken van de wereld waar het om geld draait.

Ik werk zelf in een hotel en de bedrijven die meer hotelkamers per jaar reserveren krijgen uitnodigingen voor relatiedagen, voor musicals enzovoorts. Waarom? Omdat ze meer geld omzetten dan een ander. En een abbonementhouder zet nou eenmaal veel meer geld om dan een bezoeker die één keer per jaar langs komt hobbelen. En zoiets mag best beloond worden met een dergelijke aktie.

Al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik 't niet zie gebeuren… Daar is de Efteling te nuchter voor.

• Deja024

Ik vind het een belachelijk slecht idee. Ik als niet abbonnementshouder betaal dit jaar toch ook al extra terwijl er geen nieuwe attractie is. Dan wil ik dus als bezoeker van dit jaar volgend jaar ook extra dagen hebben. Ik voel me juist als iemand die echt even moet sparen voor de Efteling extra genaaid.

Dus nee, laten we hem maar meteen open doen voor iedereen, en allemaal tegelijk in de rij, lijkt me wel zo eerlijk.

• Stefanie

my point exactly…

• Gemma

Stefanie schreef:

>

. Ons komen ze wel

> tegemoet,

O ja?? nog niets van gemerkt. Het is dit jaar weer duurder geworden, maar we hebben wel slechter entertainment, bezuinigingen op de zomeravonden en ga zo maar door!

maar alle mensen die dit jaar een los kaartje

> gekocht hebben niet, terwijl die ook hebben betaald voor de

> nieuwe attractie.

Niet mee eens. Vorig jaar is de entreeprijs ook al gestegen en het zal me niets verbazen als ie aankomend jaar wederom 10 euro duurder wordt, dus daar komt het in ieder geval niet door!

• Phil

Ik sta achter je, Steef..ondanks wat Gemma schrijft..je hebt gelijk.

• Pieter

Tuurlijk betaal jij extra voor je entreekaartje. Maar de abbonementshouders betalen ook weer voor hun abbonement.

Abbonementshouders betalen nou eenmaal meer, dus een recht op voordeeltjes is hun groot gelijk.

In een winkel krijg je toch ook vaak korting als je meer betaald? Drie halen twee betalen. Moet dan iemand die er maar één haalt toch korting krijgen?

• Stefanie

natuurlijk betalen abonnementhouders meer, daarom kunnen ze ook ALTIJD het park in.

een abohouder gaat bij wijze van 10 keer naar het park voor 130 euro (= 13 per keer) en iemand die een los kaartje koopt gaat 1 dag het park in voor 26 euro.

Wie is er dan voordeliger uit….?

En gemma, ik vind het prima dat je jouw mening hebt, maar interpreteer dan op z'n minst de zinnen waarop je reageert op de goede manier… ik bedoel met dat zinnetje dat ze ons wel tegemoet ZOUDEN komen en mensen die een los kaartje kopen niet. Snap je het nu?

• Sonja van Mourik Thelen

Ik vind het ook geen goed idee.

Ik zou heel graag een abo willen maar het heeft voor ons totaal geen zin. ten eerste omdat ik te ver weg woon en ten tweede we hebben geen auto en met de trein kost kapitalen en duurd uren.

Ik vind wel dat abo houders voordelen kunnen hebben, maar niet op deze manier.

Wij hebben een abo van blijdorp en het enige voordeel wat we daarbij hebben is 2 gratis kaartjes voor artis en 2 voor zoo antwerpen.

Bij vogelpark avifauna krijg je bij een abo een gratis kaartje voor dolfinarium, ouwehands dierenpark en een kaartje voor de apenheul.

Zoiets zouden ze wel kunnen doen voor abo houders.

Mar een dag eerder vind ik inderdaad niet eerlijk tegenover de anderen die ook dure entree kaartjes kopen.

Als ik naar de efteling ga dan bezuinig ik nergens op.

Ga gewoon eten en drinken in het witte paard en besteed genoeg aan souveniers.

Dus ook an mij verdiend de efteling genoeg, vandaar dus dat ik het er niet mee eens ben.